Σελίδες

Παρασκευή 26 Αυγούστου 2011

Καταχειροκροτήθηκε η 'Εκδίκηση του Αχιλλέα'




Δεν ήταν λίγοι όσοι ανηφόριζαν χθες βράδυ την ώρα του σούρουπου ως τον αύλειο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου Σικυώνας κατά κόσμον Κιάτου. Ανάμεσα σε ελαιόδεντρα και αμπέλια σε απόσταση ελάχιστων χιλιομέτρων από την καρδιά της πόλης του Κιάτου με θέα όλη την πόλη και συγκεκριμένα απέναντι από το αρχαίο θέατρο που στέκει εκεί θαμμένο ακόμη μέσα στην αγκαλιά της κορινθιακής γης, στο ξύλινο θεατράκι που έχει στήσει ο Δήμος, άνθρωποι όλων των ηλικιών, ντόπιοι αλλά και η αφρόκρεμα του ελληνικού θεάτρου από πανεπιστημιακούς έως φοιτητές της θεατρολογίας και των δραματικών σχολών, ήταν όλοι εκεί.

Άλλωστε η «Εκδίκηση του Αχιλλέα» του Τζόναθαν Σέι, σε σκηνοθεσία Φρανκ Ράνταζ και με τη συμμετοχή της γερμανικής International Dreamshot Company, αποτελούσε αδιαμφισβήτητα την κορυφαία από τις εκδηλώσεις της 3ης Διεθνούς Συνάντησης Αρχαίου Δράματος που διεξάγεται από την Τετάρτη έως και την Κυριακή στη Σικυώνα.

Ο ίδιος ο Φράνκ Ράντατζ, ένας από τους σημαντικότερους εν ζωή μελετητές των ομηρικών επών και από τους πλέον διακεκριμένους μεταφραστές αρχαίων ελληνικών τραγωδιών, ήταν από νωρίς εκεί ελέγχοντας και την παραμικρή λεπτομέρεια, από το πώς θα πέσουν οι υπέρτιτλοι έως και τα σκηνικά και τους φωτισμούς.

Το φως της μέρας έδωσε την θέση του στο σκοτάδι, οι παρευρισκόμενοι είχαν πάρει ήδη την θέση τους και η παράσταση άρχισε με υποβλητική μουσική και την είσοδο της σπουδαίας πρωταγωνίστριας του Berliner Ensemble, Κλαούντια Μπούρκχαρτ. Για την υπόλοιπη μία ώρα, μαζί με τον επίσης Γερμανό ηθοποιό Γκέτς Άργκους έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους, αφηγούμενοι και αναπαριστώντας τα σημαντικότερα σημεία της Ιλιάδας του Ομήρου. Σημεία που καταδείκνυαν την εκδίκηση, το μένος και τον όλεθρο σε όλο τους το μεγαλείο, έτσι όπως μόνο τα ομηρικά έπη μπορούν. Και γι αυτό ασκούν ακόμη και σήμερα ανεξάντλητη γοητεία στην παγκόσμια κοινότητα.

Μία ξύλινη κατασκευή τυλιγμένη με κίτρινα πανιά, μια ελιά που έστεκε στο βάθος της σκηνής και αξιοποιήθηκε ως σκηνικό αντικείμενο από τον Γερμανό σκηνοθέτη, αλλά και το αρχαίο θέατρο στο φόντο που ανά στιγμές φωτίζονταν, αποτελούσαν τα σκηνικά της παράστασης.

Για όσους ανέβαιναν για πρώτη φορά στο μέρος, το μοναδικής ομορφιάς τοπίο υπήρξε ένας άξιος συμπρωταγωνιστής των δύο κορυφαίων ηθοποιών οι οποίοι στο τέλος εισέπραξαν το θερμότερο χειροκρότημα του κοινού.

Φανερά ικανοποιημένος από την μεγάλη επιτυχία ο πανταχού παρών καλλιτεχνικός διευθυντής της 3ης Διεθνούς Συνάντησης Αρχαίου Δράματος Θόδωρος Τερζόπουλος, φροντίζει προσωπικά ώστε όλη η διοργάνωση να κυλήσει άψογα. Μάλιστα σκοπεύει να μεταφέρει την προγραμματισμένη για απόψε παράσταση «Έρημος» του Κάρλο Μικελστέτερ, στην οποία συμμετέχει ο Ιταλός Πάολο Μούζιο από τον πολύβουο όπως αποδείχτηκε αύλειο χώρο της Βυζαντινής εκκλησίας του Αγίου Νικολάου πάνω σε καράβι!

Η 3ης Διεθνής Συνάντηση Αρχαίου Δράματος, συνεχίζεται με θεατρικές και μουσικές παραστάσεις, την διαδραστική εγκατάσταση της Καλλιόπης Λεμού στις παλιές Αποθήκες του ΑΣΟ, αλλά και καθημερινά εργαστήρια και ημερίδες που μονοπωλούν το ενδιαφέρον των επισκεπτών έως την Κυριακή.

Την τελευταία μέρα της Διεθνούς Συνάντησης, άνεργοι και συνταξιούχοι, μετανάστες και απεργοί πείνας, αλλά και «Αγανακτισμένοι» από όλο τον κόσμο παίρνουν τον λόγο στο πολιτικό φόρουμ νέων με τον τίτλο «Δι-εκδίκηση», αφιερωμένο στην μνήμη της αγωνίστριας της Αντίστασης Μαρίας Μπέικου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου